13 kroków do stworzenia własnej marki odzieżowej
Autor: Daniel Barszcz, publikacja: 2020-01-20
Jak w 13 krokach stworzyć własną markę odzieżową? Ten artykuł przychodzi z odpowiedzią! Pierwsze punktem, który prawdopodobnie już masz jest…
1. Pomysł
To od niego wszystko się zaczyna. Zaczynasz widzieć oczami wyobraźni, jak będzie wyglądała odzież, jakie będą miały grafiki czy też z jakich produktów będzie składała się Twoja marka odzieżowa.
Zanim jednak zaczniesz produkować swoje ubrania, warto abyś wykonał krok, który pozwoli Ci dowiedzieć, w jakim miejscu jesteś.
2. Badanie rynku
Poprzez badanie rynku dowiesz się, czy czasem nie ma już podobnej marki do Twojej, jak wyglądają ich produkty, z jakich materiałów są uszyte, czy też ile kosztują.
3. Określenie grupy docelowej
Produkując odzież, powinniśmy wiedzieć, kto jest naszą grupą docelową. Osoby, które na co dzień chodzą w koszulkach i spodniach dresowych, raczej nie będą zainteresowane marynarkami. Określenie grupy docelowej pozwoli na trafniejsze przygotowywanie odzieży.
4. Planowanie wydatków
Wydatki to krok, który często młodzi przedsiębiorcy ignorują. Radzimy, aby stworzyć nawet prostą listę. Pozwoli to na sprawdzenie, czy dysponujemy odpowiednim budżetem, aby zrealizować markę, tak jak sobie wymarzyliśmy.
5. Planowanie działań
Kiedy już wiemy, jakich kosztów możemy się spodziewać, czas przejść do planowania działań. Na tej podstawie dowiemy się, jakie działania możemy wykonać samemu, a jakie będziemy musieli zlecić komuś innemu.
6. Produkcja
Czas najwyższy zająć się produkcją, znalezieniem konstruktora, zrobieniem szablonu oraz szwalni, która zajmie się szyciem. Być może będzie również potrzebna hafciarka albo drukarka cyfrowa, bo będziemy chcieli wykończyć odzież.
7. Marka
Aby wiedzieć, w jaki sposób rozwijać markę oraz jak się komunikować, należy zadbać o przygotowanie strategii marki oraz strategii komunikacji marki. Trzeba również pamiętać o identyfikacji wizualnej oraz taktyce, w jaki sposób i gdzie komunikować się z potencjalnymi odbiorcami.
8. Reklama
Poza komunikacją w mediach społecznościowych może warto zastanowić się nad płatną reklamą? Pozwoli to trafić do odpowiednich odbiorców, tych, których wcześniej ustaliliśmy. Za pomocą reklamy można dokładnie dowiedzieć się, jak wygląda nasza sprzedaż.
9. Sesja zdjęciowa
Produkty same się nie sprzedadzą. Warto zadbać o sesję zdjęciową oraz zrobić packshoty, które wykorzystane zostaną w kolejnym punkcie.
10. Sklep internetowy
Sklep internetowy można zbudować od zera, ale również można skorzystać z platform takich jak Shoplo czy WordPress. W przypadku tych drugich będziemy musieli zainstalować dodatkową wtyczkę, ale przy posiadaniu podstawowej wiedzy budowania stron internetowych będzie można zrobić to samemu.
11. Logistyka
Własna marka wiąże się z wysyłką produktów. Warto zastanowić się, w jakiej formie będzie realizowana wysyłka oraz zwroty. Wszystko to, aby ułatwić sobie pracę.
12. Formalności prawne
By móc legalnie sprzedawać odzież, trzeba zarejestrować firmę. Wiąże się to z wieloma kosztami, takimi jak płatności VAT, ZUS czy podatku dochodowego. Trzeba też pamiętać o regulaminach na stronie czy polityce prywatności.
13. Podliczenie kosztów
Ostatnim krokiem jest podliczenie wszystkich kosztów. Aby firma się rozwijała, trzeba wiedzieć, kiedy zaczniemy zarabiać.
Mamy nadzieję, że te 13 kroków ułatwi przygotowanie marki odzieżowej. W razie chęci pomocy, zapraszamy do kontaktu!
Opracował:
Daniel Barszcz
Szwalnia Staszowska